De PVV is niet rouwig om het aangekondigde vertrek van directeur Hans Snel van Almere City Marketing. Hans Snel, die de afgelopen jaren tevergeefs heeft geprobeerd om Almere op de kaart te zetten, heeft aangekondigd dat hij per 1 februari as. vertrekt bij ACM. Het beleid van ACM heeft zich de afgelopen jaren gekenmerkt door onsamenhangende projecten, het ontbreken van strategische visie, en de organisatie was meer een veredeld evenementenbureau. Vandaar dat de PVV al twee jaar voorstellen doet om de subsidierelatie met ACM op te heffen. Ook bij de najaarsbegroting diende de PVV een motie in om een echte citymarketeer in dienst te nemen, die als eerste opdracht krijgt om een strategische en realistische visie te ontwikkelen voor de toekomst van Almere. De raad heeft er gisteren echter weer voor gekozen dit subsidievehikel van de gemeente in stand te houden. Dat is jammer en een gemiste kans.
"Het is wel frappant dat zodra wij met een motie voor een echte citymarketeer komen, binnen de gemeente, dat Hans Snel deze hint zo voortvarend heeft opgepakt door maar gelijk te vertrekken", aldus raadslid Remco Gommers."Goed voorbeeld doet goed volgen. Laten we hopen dat Mevr. Dam, van de Duurzaamheidswinkel, ook het licht ziet" vervolgt Gommers. "Het zou de burger een hoop geld besparen, als dit soort gesubsidieerde bezigheidsgoeroe's de eer aan zichzelf houden. Het begin is er.."
ACM is toch vooral bekend geworden van de reeks mislukte projecten. Het Geheim van Almere was inderdaad het best bewaarde geheim van Almere. Het logo waarin niemand Almere herkende, de Almere Triathlon die steeds minder wordt, Defcon 1 dat vertrok uit Almere. ACM stond er bij en keek er naar. Ook van een aantoonbare bijdrage aan de economische ontwikkeling van Almere is weinig terechtgekomen.